STYREUTVIKLING
2. februar 2020OMSTILLINGER OG EFFEKTIVISERINGER
4. april 2020Målsetningene for oppkjøp er gjerne å oppnå en bedre markedsposisjon, konkurransekraft, økonomisk styrke, sikre spisskompetanse og bygge innovasjon. Alle disse årsakene er legitime og gode begrunnelser for oppkjøp.
Den videre oppkjøpsprosessen styres av disse målene. Hvordan skal virksomheten oppnå sine ambisjoner? Hva er grunnleggende utfordringer som må håndteres i tillegg?
Vår erfaring er at når to kulturer og ulik lederpraksis møtes byr det på store utfordringer.
Å ta tak i disse utfordringene tidlig i prosessen sammen med de andre målene er avgjørende for å lykkes med fusjonsprosessen. Vi bistår i disse prosessene med spisskompetanse, prosessveiledning og rådgivning.
Tjenester og bistand
- Rådgivning og prosessveiledning forut for oppkjøpet
- Analyse av management, kompetanseområdene, samlet knowhow, kapasiteten, HR, arbeidsprosessene og driften, med leveringsevne og effektivitet i selskapet
- Kultur- og verdianalyse av selskapet
- Leder- og verdianalyse av lederne
- Utvikling av endringskapasitet
- Rådgivning og prosessveiledning etter oppkjøpet
- Rådgivning og prosessveiledning i etableringen og integreringsarbeidet i det nye selskapet
- Rådgivning i omstillinger