Målsetningene for oppkjøp er gjerne å oppnå en bedre markedsposisjon, konkurransekraft, økonomisk styrke, sikre spisskompetanse og bygge innovasjon. Alle disse årsakene er legitime og gode begrunnelser for oppkjøp.
Den videre oppkjøpsprosessen styres av disse målene. Hvordan skal virksomheten oppnå sine ambisjoner? Hva er grunnleggende utfordringer som må håndteres i tillegg?
Vår erfaring er at når to kulturer og ulik lederpraksis møtes byr det på store utfordringer.
Å ta tak i disse utfordringene tidlig i prosessen sammen med de andre målene er avgjørende for å lykkes med fusjonsprosessen. Vi bistår i disse prosessene med spisskompetanse, prosessveiledning og rådgivning.
Tjenester og bistand
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.